torsdag 20 januari 2011



Små trick,
Som fick smutsiga tankar att se rena ut.
Och fredliga avsikter i slutet,
Blev nedgraderade till ilskna beteenden.

Se upp!
Var ner foten stampar.
Och se ner,
På allt för höga positioner.
Inom samhället,
Inom vad vi kallar oss själva.

Panna emot panna,
Du talar om stjärnors förändringar.
Och jag förstod aldrig,
Att jag skulle bli någon annan igen.
Jag ser dig,
Från andra sidan spegeln,
Min iris spegel.
Som du en gång kallade det.
Villospår,
Nedtrampade genvägar.
Från livets utgång.

Aldrig mer,
Fördomarna tog slut,
Vid slutet av mig.
Tunga armar räcks ut för nå en vilande famn.
Civiliserad man krymper till ynklig råtta.
På få sekunder.
Så länge du träffar akilleshälen.

Banka och slå,
På glaset emellan oss.
Kommer jag vakna upp,
Innan det är för sent?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar