onsdag 17 augusti 2011


http://open.spotify.com/track/0nTiC2fGkM4q8bGlBKGrGx

Trovärdig slut,
Är bara lögnaktiga medelpunkter.
Som vi gärna kallar inom livet.
Men alldeles för länge,
Har folk undvikit att ge mig,
Den information som behövs,
För att kallas frände..

Inom allt finns det en balans,
Jag försöker med all makt att finna denna.
Men när pusselbitar saknas,
Är det svårt att få fram den bild.
Som ska föreställa mig som vän.
Eller kanske enbart mänsklig varelse..

Där jag bor,
Finns inget kvar skall du veta.
Vare sig kärlek eller trygghet.
En katedral byggd av svaga psyken.
Ett fort av lögner.
Åh vad jag önskade,
För ett liv.
Utan regnets sorgsna tårar..

Jag har inte tid att vara sentimental.
Över dina försök att få mig att se,
Att du fortfarande älskar mig.
Även jag är inte blind ibland älskade du.
Även mitt hjärta skriker ibland,
Även fast jag har lärt mig kontrollera.
Det du gav mig..

Snälla, Se, Dö, Dra tillbaka med en darrande läpp.
Innan dina goda avsikter blir inget..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar