måndag 3 oktober 2011



http://www.youtube.com/watch?v=82hZE7yFHJ4&feature=results_video&playnext=1&list=PLC7631A00346EB843


Meningen med ensamhet.
Att kunna få fundera,
Över det man har glömt bort.
Att försöka förstå,
Det som aldrig hördes.
Att minnas,
Det man ville glömma.
Att sakna,
Det man en gång hade.

Regnet öser ner utanför fönstret vilket i sin del ger mig en känsla av behag,
Ett rum jag kan känna mig trygg i.
Och det känns som att det bara var igår,
Jag höll om din midja.
Allt som en gång var glassklart.
Ligger i damm och förluster.
Inte allt av sorgens tårar,
Men större del av brustet hjärta.

Som tragisk film,
Spelas minnen i huvudet,
Än idag.
År framöver,
Ligger tavelramen i sprickor.
Precis,
Sådan var vår lovade framtid.
Intet,
Av inget.

Inget var förgäves,
För något stämde ändå,
Tillslut.
Men det var ändå sorgligt.
Att behöva se,
Själsfrändes vägnar,
Gå till slut.

Om jag visste bättre,
Om gårdagens misstag,
Som blev dagens problem,
Och morgondagens ånger.
Hade jag nog levt,
På ett litet annat sätt.
Än förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar