onsdag 7 december 2011



http://open.spotify.com/track/2D6Dsme9I9uWLgeCabXWSk


Jag är kreativ.
Punkt efter punkt,
Kan jag berätta,
Om mina estetiska sinnen.
Jag kan måla, rita och skissa.
Jag sjunger även om jag inte kan.
Jag kan spela teater,
Jag kan skriva texter.
Jag kan ljuga..

Jag ser mig själv,
så som ingen annan gör,
För jag.
Har sett mig varje sekund.
Jag vet hur jag reagerar,
Hur jag tänker,
Hur jag ser.
Hur jag mår..

Jag är en artist,
Som inte accepterar sig själv.
Som inte tror på den man är.
Som inte tror på något egentligen.
Förutom mörker,
Ensamhet,
Och ett slut..

Jag är en förlorad själ.
Som söker tröst,
I ett varm klädesplagg,
I en filt som är för stor,
Eller i sånger som inte handlar om mig.
Som inte tror på förlåtelse..

Jag är en döende människa.
Som har get upp,
Som säger farväl till de nära,
Som ler svagt,
Och låtsas vara trött.
Som är ledsen..

Jag är kreativ.
Jag skriver texter,
Ingen annan förstår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar