måndag 13 februari 2012



 Blue Foundation – Bonfires

Mår vi egentligen bra?
för vem kan frivilligt plocka upp det som lämnats bakom?
Hur skulle en människa så skör,
Kunna visa sig vara någon eller något,
När han inte ens kan ta sig igenom de tidtagna dagarna?

Revolutions dag närmare sig.
Förfärligt att stå ensam i mängden,
Av den röda dräpande hjärtats dag.
Som om man knappt se någon i ögon,
Utan att få känslan av att man gör fel.

Sen har jag också hört,
En flicka och pojken kan vara vänner.
Men förr eller senare faller de för varandra,
Kanske tillfälligt,
Kanske vid fel tid,
Kanske för sent,
Kanske för alltid.

Tunga ord,
För en sådan skör skara meningar.
Men jag har aldrig varit duktig,
Duktig med ord och meningar.
Knappt med känslor.

Men varför skulle du tro mig?.

2 kommentarer:

  1. Du är underbar. Säg till om det är något, finns alltid här. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill säga något, det vill jag.
      För jag går med minuten, fram och tillbaka. Kan aldrig stå still i samma humör.
      Eller jag var så, men nu vet jag inte.
      Kall och grå, Känslolös.
      Det finns inget rätt eller fel, jag går på autopilot.
      så jag säger inget, egentligen.
      Men bara att du skriver, ger mig en aning ro.
      tack <3

      Radera