söndag 7 februari 2010

Jag har ett litet nytt system. Ni som har kollat eller kommer in här någon gång, vet att jag har tre bilder på anime åt höger. -------------------------------------------------->

Jag har tänkt använda dessa bilder som ett system för mina riktigt stora hobby i livet, Anime och manga. ( Japanska animerad film eller serier) Dessa bilder är då de jag har sett senast ( högst upp är den senaste och neråt var senare.. jo, you get the point) med animes namn och vad jag gav de för betyg. Jag bestämde mig för att ta 10 / 10 tills jag kom till lösningen, Jag vill kunna brädda ut mig mera om min anime och manga så slutligen blev det systemet av 20 / 20.

När vi ändå var ute på ämnet anime så har jag ett förslag till er fantaster eller er som bara tittar på anime. De som tittar på allt eller ja, de som gillar dramer. Clannad var en av de bästa anime jag har sett, vist det var lite seg i början men när man kommer in på andra säsongen så var det verkligen en storslagen story. En person som mig har inga problem att få tårar eller känslor via dessa underbara tecknade serier. Men just Clannad fick mig verkligen att gråta hjärtat ur mig. Den var verkligen rolig och en av de mesta deprimerande och sorgligaste jag har varit med om i mina år som fantast.

Okazaki Tomoya är en kille som finner livet tråkigt och tror han aldrig kommer att uppnå till någonting. Tillsammans med sin vän Sunohara, skolkar han skolan och planerar att slösa sin skola dagar bort.En dag när han gick till skolan, passerar Tomoya en ung flicka mumlade tyst för sig själv. Utan förvarning hon utbrister "Anpan!" (en populär japansk mat) där fångsten Tomoya uppmärksamhet. snart upptäcker han att flickans namn är Furukawa Nagisa.

Mer än så tänker jag inte berätta, men jag kom till att älska denna serie och därför gav jag den 20/20 vilket jag har bara gjort med två andra av de cirka 300 serier jag sett. Vilket jag säger är värt att se då .

Det var allt för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar