onsdag 3 februari 2010

Jag såg färdig en anime igår kväll, The Melancholy of Haruhi Suzumiya vilket jag tyckte var en väldigt bra anime. Speciellt att den handlar om en tjej som drömde om att få se eller tror på olika saker exempel rymdvarelser eller tidsresande personer. Så fort hon väl önskade att de fanns, så fanns de också, bara att hon inte visste om det då.

Jag gillade den just för att hon önskade just att allt skulle finnas, och trodde det så himla mycket så en dag blev det sant. Vilket jag tror att de mesta drömmar kan, så länge man slåss för dem.

I vilket fall som helst så tror jag att drömmar inte är så himla överskattade som alla säger och tror. Vist, det kan vara svårt att leva upp till dem. Men är det inte själva vitsen med en dröm? Det ska vara svårt att få de, att uppnå den. Annars är det ju ingen dröm, inget man strävar efter.

Men nog om drömmar, det har jag allt för mycket om ändå.

Det var allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar