måndag 7 februari 2011




http://open.spotify.com/track/2pr6us08iPNzIex5q6fMvI


Nyckel ordet är fly. Spring, spring som aldrig förr. Titta aldrig bakåt. Du kommer mista det du tappar så småningom ändå. Snabbare, Du måste röra benen mer. Du kan inte stanna, då tar skuggorna dig. Eller ett raserat förflutet. Rusa! ta vänster och sedan höger. Gå inte i cirklar, inte heller två höger efter varandra. Var försiktig, men var kvick. Både i benen och huvudet. Du har inte tiden att fundera. Kom igen! Snabbare! De kommer finna dig snart om du inte gör något åt det. Lossa på packningen, lossa på känslorna, alla förutom skräcken. Du måste få adrenalin, Som en spruta i armen. Du behöver det för att överleva. Säkra steg leder mot hopp. Hoppet leder till bekanta platser. Platserna kanske har en betydelse. Så skynda! Du får torka tårarna sen, Du får lindra skärsåren senare.

Jag har alltid haft det brevet i tankarna. Och efter många års tid så lönade det sig att vara så miserabel som jag en gång var. Men jag hade inte mycket annat till val. Jag var fortfarande för liten för att kunna förstå, Vart världen ledde mig. Knutna händer, håller hårt om den gamla boken. En gång var den i sikt för att skrivas, för att läsas. Men nu är den inget mer än en manual. Ett kärt minne, av dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar