tisdag 13 mars 2012


 Lana Del Rey – Born To Die

''Varför?''
''Vem, jag?''
 ''Varför?''

Kortfattad historia,
I sjuhundra nio delar.
Om förluster och tagna strider,
Om hjärta som brister för varje steg som tas.
Om de människor,
Som föds för att dö..

Snälla du,
Se inte på mig så,
Som om jag har svikit.
Allt jag en gång stod för.
Det är något,
Jag aldrig klarar av.

Och med den sista andetagen,
Vill jag andas klart,
Frost om mina händer,
Och is blandas med tårar.
Försvunna barn,
Som har funnit synen igen..

Det är aldrig tillräckligt,
Att vara mannen,
I utkanten av historien.
Eller pojken,
Utan hjärta.
 
Ibland är inte styrkan tillräckligt,
och kroppen sviker,
De leende läpparna.

Jag vill ta mig till slutet,
Av denna historia,
För att jag är redan född.
Till att en dag dö..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar