måndag 14 mars 2011



http://open.spotify.com/track/3ZOEytgrvLwQaqXreDs2Jx

Fri,
Vandra,
Fastna,
Fångad,
Intrasslad.

Trippande på skosulan, rätt så osäkert på områden jag inte känner till.
På marker som är förbjudna lämnar jag avtryck i våt cement.
Färgade händer trycks emot vitt vägg,
Orange, blå, lila, grön och gul.
Utnyttjar hål i systemet,
Utvägar och genvägar.
Tar det som alla ser,
Och ger bort det ingen vet.
Yttrar det ingen förstår.
Och viskar det som är självklart.

Viftar stadigt med röd flaga.
Skriker högt med megafonens kraft.
Se mig,
Se mig.
Balanserar på stängsel av metall och törn.
Hör mig,
Hör mig.
Rebelliska instinkter uttalar för sig själv.
Stampa högre,
Stampa hårdare!
Visa vad jag vill,
Visa vem jag är,
Hör vem jag är,
Se vem jag är.
Lyssna på mig.

Men ingen har tid,
Att notera ett barn,
I deras dåliga dagar.
Ingen har tid att bry sig,
Om en missförstådd pojke.
Ingen ger ett fan,
Om en rebellisk kille.
Och ingen bryr sig,
Om en rättvis man,
Om han står för något som är okänt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar