tisdag 15 mars 2011



http://open.spotify.com/track/64BbK9SFKH2jk86U3dGj2P

Kroppen slår hårt emot flytande form.
Ytan hård som sten smälls som en såpbubbla.
Och ner igenom hålet sjunker kroppen sakta men säkert.
En klar linje dras,
Var ytan försvinner och lungorna fylls.
sjunker under och fingrarna doppas och jag är fast.
Några minuter få,
Men lugnet är stort.
För stort,
Farligt lugn.

Hur lång tid tar det,
Innan någon upptäcker att min skepnad är otydlig?
När ser någon att mina lungor är fulla av vätska?
När tänker någon höra, mina sista bubblor försvinna till ytan?

Hallå?
Hallå?
Kan någon förklara de små skillnaderna mellan att vara hel och itu.
Jag har glömt det.
Hallå?
Hallå!
Kan någon räcka mig en hand?
Luften tar slut.
Hallå!
Hallå!
Jag är alldeles för lugn nu,
Jag kanske är förbi,
Reparation?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar