torsdag 17 mars 2011



http://open.spotify.com/track/2sCvzGptJJD1nJr1GkIx0B

Vissa skulle säga att jag flyr verkligheten.
Medan andra skulle säga att jag springer ifrån det som skadar.
Däremot finns det nog en person.
En flicka som sa,
Att jag springer snabbt.
Och länge.
För att känna mig fri,
För att nå en okänd destination.
Vid en ojämn tid,
Vid en helt fel placerad plats.

Jag minns tydligt,
Strålkastarljuset lös emot mig.
Och mina ögon stirrade emot dem.
Tiden gick,
Och tankarna blev större och större.
30:55 minuter gick.
Men helt plötsligt försvann ljuset.
Och hon stod över mig.

Jag som talar gåtor,
Hon som älskar pussel.
Listar ut mina krypterad ord.
Och svarar ärligt,
Med sin hand emot min upp och nervända kind.
Hon log glatt.
Emot en förvirrad pojke.
Emot ett förlorat barn.
Men hon var nog lika så.

Men de har varandra.
Nu och alltid.
Så spring,
Hand i hand.
Till kanske en lite bättre värld..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar