torsdag 24 mars 2011




http://open.spotify.com/track/11ieQ0FKuxdIjI6DzFuvKU

En gång stod jag bredvid en flicka,
Hon gick i samma klass som mig,
Hon var en aning kortare och hade brunt tovigt hår ner till skulderbladen.
Hennes blick var stirrandes,
Hon levde lite i en annan värld jämfört emot mig.
Men hon var omtänksam,
Och vacker.
Hon skrattade och flinade,
Men när vi bemötte blickar.
Stannade vi upp,
Och log svagt,
Emot varandra.

En gång stod jag bredvid en flicka,
Som inte var som de andra flickorna.
Hon var skadad,
Och vilse.
Precis som mig.
Precis som jag.
Men hon berättade för mig.
Och vi skrev mycket,
Och konstigt.
Till varandra.
Men det gör inget,
Jag älskade henne ändå.

En gång stod jag bredvid en flicka,
Som jag trodde var en ängel,
Som var en aning missplaserad.
Med hennes händer emot ryggen.
Och fingrar spretande,
Undrade jag ibland.
Om hon var verklig.

09:52 och jag faller,
Med stadigt grepp blir jag räddad.
Av en flicka som mig,
Någon jag fick älska,
För den hon var.
För mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar