lördag 28 maj 2011



Red – Start Again


Läpparna är tysta,
Enstaka ord yttras nu.
Förblindade ögon,
Jag behöver ingen syns,
För att minnas allt jag älskade.

Jag skapade för syften,
Att skapa en alternativ verklighet.
Mästarnas illusionist.
Drömbindare.
Insikter av oskyldighet.
Villkorlig början,
Utan ett förflutet.

Ta bort det du finns för,
Ta bort det du dör för,
Ta bort allt som finns.
För att kunna bli den bäst domaren.
För att kunna se förbi känslor,
Förbi rätt och fel.
Förbi den nya början.

Det du föll för finns fortfarande kvar,
Det du älskade finns inom den blindes själ.
Vidskeplig,
Förståelig,
Ensamstående.
Emot världen.

All den här tiden,
Lever jag någon annans liv.
Jag kan nog se det tydligare,
Än någonsin,
Med den här tomheten inom mig.
Som mästarnas illusionist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar